آموزش رایگان تعمیر فر توکار| آموزش عیب یابی فر توکار| مهندس حاتمی091222279802

راهنما جامع آموزش تعمیر فر توکار

فر توکار یکی از وسایلی است که امروزه محبوبیت بسیار زیادی در آشپزخانه ها پیدا کرده است، در این مطلب برای شما در رابطه با آموزش تعمیر فر توکار مطالبی را آماده کردیم و امیدواریم که این مطالب به شما کمک کنند.

استفاده از فرگاز ها و یا گاز ها فر دار کمتر شده است و بیشتریان به سمت گاز های رومیزی میروند، همین امر باعث شده که بیشتر افراد سراغ فر های توکار بروند، حال احتمال دارد که به دلایل مختلفی برای این دستگاه مشکل ایجاد شود، شما می توانید با کمک مقاله آموزش تعمیر فر توکار به تعمیر فر خود یا حتی بررسی آن بپردازید و مشکلات را حل کنید.

راهنما جامع آموزش تعمیر فر توکار

استفاده و نگهداری از فر توکار

فر های توکار برای پخت و پز مرغ، پیتزا، کیک، ماهی و دیگر غذا هایی که نیاز دارید تا آب غذا در آن ها حفظ شود مناسب است، قیبل از گفتن آموزش تعمیر فر توکار راه کار هایی را برای شما بازگو می کنیم تا از خرابی ها جلوگیری کند و دیگر نیازی به آموزش تعمیر فر توکار و تعمیرات نداشته باشید.

نگهداری از فر توکار امر بسیار مهمی در خراب نشدن آن است، عمر دستگاه افزایش پیدا می کند و دیگر نیازی نیست نگران مشکلات و هزینه های آن باشید.

  • تمیز کردن کامل اجزای فر توکار حداقل 2 یا 3 بار در سال
  • بستن درب فر هنگام کار برای جلوگیری از اتلاف انرژی
  • فاصله گذاری دیوار با فر برای خروج گرمای اضافه
  • گذاشتن کاغذ های روغنی کف فر قبل از استفاده
  • استفاده از فویل آلمینیومی برای غذاهای روغنی
  • استفاده نکردن از وسایل نوک تیز هنگام تمیز کزدن
  • استفاده از شیلنگ های استیل برای فر
  • و…

از دیگر روش هایی که شما را از آموزش تعمیر فر توکار بی نیاز میکند، سرویس دستگاه می باشد، سرویس فر توکار اگر به صورت دوره ای انجام شود از خرابی های احتمالی جلوگیری می کند و مانند نگهداری صحیح موجب طول عمر دستگاه می گردد.

آموزش تعمیر فر توکار در منزل

در این مطلب که درباره آموزش تعمیر فر توکار گفته شده است را میتوانید کامل مطالعه کنید و با رعایت نکات ایمنی آن را اجرا کنید، پیشنهاد ما به شما این است که اگر از یک تعمیرکار و یا یک تکنیسن مطمئن و متجرب کمک بگیرید خیلی بهتر است، آن ها به تمامی راه کار ها و تمام فنون تعمیرات آشنایی دارند.

عدم کارکرد مناسب فر توکار

عدم کارکرد مناسب فر توکار یکی از مشکلاتی است که تعدادی از استفاده کنندگان از آن مینالند، عدم کارکرد مناسب میتواند یا به کل از کار افتادن آن باشد و یا ضعیف شدن کارکرد آن، تعمیر کردن آن ساده به نظر می رسد اما مراحل پیچیده ای دارد و کار آسانی نیست.

بروز این مشکل معمولاً به دلیل خرابی یاغ مشکل در المنت حرارتی و یا ترموستات است که با توجه به خرابی یا مشکل باید آن را تعمیر یا تعویض نمود.

برای باز کردن فر توکار نیاز به باز ردن چند پیچ دارید، توجه داشته باشید که یک ترمینال ورودی برق در پشت فر قرار دارد که قبل از باز کردن فر باید آن را خاموش کنید.

راهنما جامع آموزش تعمیر فر توکار

آموزش تعمیر فر توکار و المنت آن

المنت ها قسمت اصلی یک فر هستند که در هر فر در قسمت های مختلف قرار دارند و هر کدام برای منظور خاصی استفاده می شوند، اگر المنت پخت پایین فر خراب شده باشد دمای فر به درجه های بالا نمی رسد و غذا مغز پخت نمی شود.

برای حل این مسئله ابتدا باید دوشاخه را از پریز جدا کنید و پنل پشتی آن را باز کنید، سیم ها و ترمینال ها را بررسی نمایید اگر نسوخته بودند که باید با اهم مرت دو سر آن ها برای میزان رسانندگی آن ها چک کنید، اگر المنت ها هیچ رسانندگی نداشتند باید آن ها را تعویض نمایید، اما اگر سالم بودند باید مدار را بررسی کنید.

البته بررسی مدار فر توکار کاری کاملاً تخصصی است و باید توسط تکنیسین صورت بگیرید، پس سعی کنید که اگر تخصصی ندارید از بررسی و تعمیر این قطعه خودداری کنید آن را به افراد حرفه ای بسپارید.

دیگر مشکلات و خرابی ها فر توکار

خرابی های دیگری نیز به جز المنت ها وجود دارد که باعث ایجاد اختلال در کارکرد فر های توکار می گردد.

ترموستات: ترموستات فر قسمتی است که در پنل اصلی قرار دارد و به طور مستقیم المنت ها را کنترل می کند، عیب ترموستات احتمال دارد که موجب تولید دمای کم یا زیاد فر شود.

سنسور دما: سنسور دمای فر بخشی است که دمای داخل فر را مانیتور می کند و سیگنال های را به برد الکترونیکی میفرستدتا المنت ها خاموش یا روشن شوند، این قطعه در نزدیکی المنت بالایی قرار دارد و اگر خراب باشد کد خطا نشان می دهد.

فیوز ها: اگر فیوز بپرد نشان دهنده این است که قسمتی از فر دچار اتصال کوتاه و خرابی شما است، هنگامی که فیوز پرید باید المنت ها، سیم کشی ها و اتصالت را مورد بررسی قرار دهید و هنگام تعویض آن به شدت جریان دقت داشته باشید که یکی باشد.

برد الکترونیکی: وظیفه برد ها خاموش روشن کردن المنت ها بر اساس برنامه ویژه ای است، خطا در برد های الکترونیکی موجب بروز کد های خطا می شود و اگر این قسمت به کل روشن نشد، مشکل می تواند از برق ورودی باشد.

راهنما جامع آموزش تعمیر فر توکار

آموزش تعمیر فر توکار در تهران

اگر مطلب آموزش فر توکار را تا انتها مطالعه کرید اما باز هم برای تعمیرات آماده نیستید، ما به شما تماس با یک تعمیرگاه تخخصی و مطمئن را پیشنهاد می کنیم تا با هزینه ای کم و کوتاه ترین زمان فر توکار شما را تعمیر کنند.

سی ام امداد یکی از نمایندگی های تعمیر فر توکار در تهران است که به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی می باشد.

مشاوره و ثبت تعمیرات